وبلاگ جامع بهداشت عمومی

وبلاگ جامع بهداشت عمومی

Public Health General Weblog
وبلاگ جامع بهداشت عمومی

وبلاگ جامع بهداشت عمومی

Public Health General Weblog

روز جهانی دیابت

۲۳ آبان روز جهانی دیابت .....

دبیر کل سازمان ملل در پیام اخیر خود به مناسب روز جهانی دیابت در سال 2011 میلادی ضمن اعلام این مطلب که در حال حاضر 277 میلیون نفر از بیماران دیابتی در کشورهای در حال توسعه زندگی می‌کنند، تلاش بیشتر برای فراهم کردن امکان دسترسی این بیماران در هر جای دنیا به خدمات مراقبتی و درمانی مناسب‌تر را خواستار شد. 

بان کی مون در پیام خود تصریح کرد: امسال، روز جهانی دیابت با یک اقدام بین‌المللی غیرمنتظره برای مقابله با این بیماری و سایر بیماری‌های غیرواگیردار مصادف شده است.

وی ادامه داد: درست دو ماه پیش، مجمع عمومی سازمان ملل اولین نشست بلند پایه خود را در زمینه پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیردار برگزار کرد که نتیجه آن، ارائه یک بیانیه قدرتمند سیاست‌گذاری با تعهدات مدت‌دار بود. از جمله این تعهدات، فراهم کردن امکان دستیابی بیشتر بیماران به خدمات پزشکی با کیفیت و مرغوب به منظور تشخیص و درمان بهتر دیابت تا سال 2013 میلادی بوده است.

به گزارش دفتر اطلاع رسانی سازمان ملل متحد، بان کی مون تاکید کرد: در این بیانیه سیاست‌گذاری همچنین از بخش خصوصی درخواست شده است که سهم خود را در این زمینه برعهده بگیرند و با ایجاد «هدف 8 توسعه هزاره»، شرکت‌های بزرگ داروسازی را دعوت کرد تا با همکاری یکدیگر امکان دسترسی به داروهای ضروری با هزینه مناسب‌تر را برای مردم کشورهای در حال توسعه میسر سازند.

دبیرکل سازمان ملل یادآور شد: روز جهانی دیابت فرصتی برای افزایش سطح آگاهی عمومی درباره این بیماری و همچنین فرصت مناسبی است تا به بیماران دیابتی نشان دهیم که جامعه بین‌المللی برای مقابله با این چالش از آنها حمایت می‌کند.  

 

جهت اطلاع بیشتر از برنامه های بین المللی سازمان بهداشت جهانی در خصوص دیابت،میتوانید به صفحه مخصوص روز جهانی دیابت 

 مراجعه نمایید...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد