وبلاگ جامع بهداشت عمومی

وبلاگ جامع بهداشت عمومی

Public Health General Weblog
وبلاگ جامع بهداشت عمومی

وبلاگ جامع بهداشت عمومی

Public Health General Weblog

هشدار سازمان جهانی بهداشت در رابطه با آنفولانزا

رییس سازمان جهانی بهداشت می گوید ویروس عامل بیماری آنفلوآنزای خوکی ممکن است در ماه های پیش رو با شدت بیشتری بازگردد. این در حالی است که دولت مکزیک پیشتر اعلام کرده بود این بیماری به نقطه اوج خود رسیده و اکنون در حال ضعیف شدن است.

مارگارت چان به روزنامه فایننشال تایمز گفت این بیماری می تواند با رویکردی انتقام جویانه و شدتی بیشتر بازگردد. او گفت عدم ثبت موارد بیشتر مرگ ناشی از ویروس، دلیل به پایان رسیدن آن نیست.

سازمان جهانی بهداشت می گوید بیست کشور بروز ۹۸۵ مورد ویروس را تایید کرده اند. به گفته این سازمان مکزیک، کانون همه گیری، ۵۹۰ مورد بیماری از جمله ۲۵ مورد مرگ را تایید کرده است. همزمان ایالات متحده آمریکا ۵۵۶ مورد بیماری از جمله یک مورد مرگ را تایید کرده است.

این ویروس علاوه بر قاره آمریکا در کشورهای اروپایی و آسیایی نیز مشاهده شده است. سازمان جهانی بهداشت از موارد تایید شده بروز ویروس در کشورهای اتریش، کانادا، کاستاریکا، کلمبیا، دانمارک، السالوادور، فرانسه، آلمان، هنگ کنگ، ایرلند، اسراییل، ایتالیا، هلند، نیوزیلند، کره جنوبی، اسپانیا، سوییس و بریتانیا خبر می دهد. به علاوه، پرتغال نیز روز دوشنبه از اولین مورد مشاهده ویروس H1N1 در این کشور خبر داد.

هفته گذشته سازمان بهداشت جهانی سطح آماده باش خود را به درجه پنج، یک درجه کمتر از سطح همه گیری رساند. خانم چان، رییس سازمان جهانی بهداشت، به فایننشال تایمز گفته است با این که همه گیری این بیماری پیش بینی نمی شود، اما بهتر است احتمالی برای آن در نظر بگیریم و برای مقابله با آن آماده شویم. در همین راستا سازمان جهانی بهداشت دو میلیون و ۴۰۰ هزار داروی این بیماری را به ۷۲ کشور درحال توسعه برای مقابله با همه گیری احتمالی ویروس ارسال کرده است.

کارشناسان بهداشت و درمان نگران آن هستند که ویروس H1N1 در فصل زمستان، که ویروس آنفلوآنزای معمولی در سطح گسترده ای پخش می شود، به تهدیدی جدی تر بدل شده و باعث مرگ و میر شود. 
 

نظرات 1 + ارسال نظر
دیار پنج‌شنبه 14 آبان 1388 ساعت 11:15

مرسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد