وبلاگ جامع بهداشت عمومی

وبلاگ جامع بهداشت عمومی

Public Health General Weblog
وبلاگ جامع بهداشت عمومی

وبلاگ جامع بهداشت عمومی

Public Health General Weblog

حق جذب کارکنان وزارت بهداشت

به رغم پیش بینی ها، دقایقی پیش کلیات طرح اعطای حق جذب به کارکنان اعضای غیرهیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی کشور در مجلس رد شد.

به گزارش وب­دا این طرح که پس از ماه ها در نوبت ماندن و چندین بار تعویق افتادن تاریخ به رای گذاشتن آن در صحن علنی مجلس، امروز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی با حضور 203 نماینده به رای گذاشته شد، رای نیاورد.

بنا بر این گزارش پیش از این یک فوریت طرح مذکور که با قید دو فوریت از سوی کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی به هیات رییسه مجلس ارائه شد، رای آورده بود.

این گزارش حاکیست رای نیاوردن این طرح در حالی است که پیش از این مجلس شورای اسلامی و متعاقب آن شورای نگهبان با اعطای حق جذب به کارکنان غیرهیات علمی کارکنان دانشگاه های تحت نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر اضافه شدن 35 درصد حقوق به این کارکنان موافقت کرده بودند.

بر پایه این گزارش، رای نیاوردن کلیات این طرح و بازگشت آن به کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در حالی است که نماینده دولت نیز از اعطای حق جذب به کارکنان غیرهیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی در صحن علنی دفاع کرده و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز به دلیل اعتراضات مکرر کارکنان وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی کشور به این تبعیض، بارها بر اعطای این حق به کارکنان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچون کارکنان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرده بود.

گفتنی است در جریان واگذاری بررسی این طرح به کمیسیون اجتماعی مجلس توسط هیات رییسه، 4 کمیسیون تخصصی، بهداشت و درمان، تحقیقات و فناوری، بودجه و اجتماعی مامور بررسی این طرح شده بودند که تنها کمیسیون بودجه مجلس به دلیل آنچه آنرا تحمیل بودجه ای این طرح به دولت خوانده بود، به آن رای نداد. بار مالی این طرح 730 میلیارد تومان اعلام شد.

به گفته دکتر لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، لازمه رای آوردن طرح مذکور به دلیل پیش بینی نشدن آن در قانون برنامه پنجم توسعه رای دادن دو سوم کل نمایندگان حاضر در جلسه بود، که پس از انجام رای گیری از 203 نماینده حاضر در صحن علنی امروز، متاسفانه کلیات این طرح رای نیاورد و رد شد.

نظرات 1 + ارسال نظر
mosleh چهارشنبه 28 دی 1390 ساعت 18:05

بیشتر از این از این آقایون انتظار نداشتیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد